نکات طلایی نگهداری از مایکروفر

نکات طلایی برای نگهداری از مایکروفر

امروزه درباره مایکروفر ها میتوان گفت که از ضروری ترین لوازم خانگی است که میتوانیم در منزل داشته باشیم. مایکروفرها به عنوان یک وسیله یکپارچه و مفید در آشپزخانه‌ها جا افتاده‌اند و به سرعت برای گرم کردن و پختن غذاها استفاده می‌شوند. با این حال، نگهداری صحیح از این دستگاه می‌تواند موثر تر و عمر مفید آن را افزایش دهد. امروزه مایکروفر های مختلفی در بازار عرضه شده اند و هرکدام از ویژگی های بخصوصی برخوردار هستند که انواع آن ها را با برند های مختلف با مناسب ترین قیمت میتوانید از وبسایت اعتماد کالا تهییه کنید. از آنجا که مایکروفر برای پختن غذاها استفاده می‌شود، حفظ تمیزی و بهداشت دستگاه بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است هر بار پس از استفاده، داخل مایکروفر را با یک حوله تمیز و مرطوب پاک کنید. از وسایل مخصوص مایکروفر مانند ظروف و بسته‌های مقاوم در برابر امواج مایکروفر استفاده کنید. استفاده از وسایل نامناسب ممکن است باعث آسیب به دستگاه شود و باعث زودتر خراب شدن محصول شما میشود. با رعایت نکات ایمنی به درستی میتوانید دستگاه را برای همیشه سالم نگهدارید. بهترین نکته برای سالم نگهداشتن مایکروفر تمیز کردن مرتب دستگاه است. تمیز نگهداشتن مرتب دستگاه نه تنها برای ایمنی مواد غذایی اهمیت بالایی دارد بلکه باعث بهتر عملکردن دستگاه میشود و از آسیب دیدن بدنه داخلی و خرابی مایکروفر جلوگیری میکند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر از این دستگاه با احتیاط استفاده کنید ممکن است ده تا پانزده سال دوام داشته باشد اما اگر هر روز استفاده های الکی از این محصول بکنید و یا برای هر مورد از این محصول استفاده کنید ممکن است که زودتر فرسوده شود. با توجه به اینکه امروزه خرید اینگونه لوازم خانگی ممکن است هزینه زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد بهتر است که از اینگونه لوازم خانگی به بهینه ترین شکل ممکن استفاده شود. در ادامه با بهترین نکاتی که میتوانیم با رعایت کردن آن ها مایکروفر خود را برای مدت طولانی سالم نگهداری کنیم آشنا میشویم.


نکات نگهداری از مایکروفر

  • تمیز کردن دستگاه بعد از استفاده 

به این نکته طلایی دقت داشته باشید که بعد از پخت غذا و یا گرم کردن غذا، ممکن است مواد غذایی از ظرف به بیرون نشت پیدا کنند، که در صورت پیش آمدن همچنین اتفاقی بعد از پخت باید داخل مایکروفر را به طور کامل تمیز کنیم. زیرا که در صورت تمیز نکردن مواد غذایی آن مواد های غذایی در مایکروفر باقی مانده و خشک میشوند و در استفاده بعدی بعد از روشن کردن مایکروفر و گرم شدن آن مواد غذایی تمیز نشده در مایکروفر انرژی دستگاه را جذب کرده و باعث ایجاد یک کانون بسیار گرم درون محصول میشود که میتواند به دستگاه آسیب بزند و باعث خرابی آن شود.


  • پاک کردن فیلتر های چربی

پاک کردن فیلترهای چربی در مایکروفر یک وظیفه مهم است که به حفظ عملکرد بهینه و بهداشت دستگاه کمک می‌کند. فیلترهای چربی در مایکروفر عمدتاً برای جذب چربی‌ها و بوهای ایجاد شده در طی پخت و گرم کردن غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای پاکسازی فیلتر های چربی ابتدا مایکروفر را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید. این اقدام ایمنی شما را در طول پاکسازی افزایش می‌دهد، فیلترها معمولاً قابل جدا شدن هستند. آنها را با دقت استخراج کنید. در بعضی از مدل‌ها، این فیلترها به راحتی از دستگاه خارج می‌شوند و بعد از خارج کردن آن ها فیلترها را با آب گرم و صابون خوب بشویید. از انواع صابون‌های ملایم استفاده کنید. این کار به تمیز کردن اثرات چربی‌ها و رسوبات دیگر کمک می‌کند و پس از شستشو، فیلترها را به دقت خشک کنید سپس فیلترها را به دقت به جای خود در مایکروفر برگردانید. اطمینان حاصل کنید که هر فیلتر به درستی و صحیح قرار گرفته است.


  • اطمینان از بسته شدن درب هنگام استفاده

 اطمینان از بسته شدن درب مایکروفر بسیار حیاتی است، زیرا هر گونه نقص یا باز ماندن درب می‌تواند منجر به فرار امواج مایکروویو و خطرات احتمالی شود. میتوان گفت که درب مایکروفر مهم ترین بخش این دستگاه است زیرا که تضمین میکند که غذا به طور کامل درون ماکروفر قرار گرفته است. درب های مایکروفر دارای سوئیچ های ایمنی است که این اطمینان به مصرف کنندگان میدهد که هیچ الکتریسیته ای نمیتواند در هنگام پخت و پز از آن خارج شود. دقت داشته باشید که در صورت خراب شدن یکی از سوئیچ های ایمنی این مشکل بر کل دستگاه تاثیر میگذارد.


  • رعایت کردن محدودیت های وزنی

رعایت محدودیت‌های وزنی در مایکروفر مهم است تا از خرابی دستگاه جلوگیری شود و عملکرد بهینه ایجاد شود. هر مایکروفر دارای محدودیت‌های وزنی خود است که در دفترچه راهنمای هر مدل ذکر شده است. از وسایل ظرف‌هایی که برای استفاده در مایکروفر مناسب نیستند یا وزن زیادی دارند، پرهیز کنید. ظروف و وسایل متناسب با وزن مجاز مایکروفر را استفاده کنید. غذاها و وسایل را به صورت متوازن در داخل مایکروفر قرار دهید. از تراز بودن وزن در هنگام قرار گرفتن آنها در داخل دستگاه اطمینان حاصل کنید تا جلوی ایجاد نقاط فشار غیر یکنواخت را بگیرید. دقت داشته باشید که برخی از مایکروفرها نمادهای وزن را بر روی درب یا کنترل‌های خود نشان می‌دهند. این نمادها به شما اطلاع می‌دهند که چه میزان وزن مجاز برای استفاده در هر دوره تنظیم شده است.


  • استفاده از ظروف مخصوص 

استفاده از ظروف مخصوص در مایکروفر اهمیت زیادی دارد تا علاوه بر حفظ ایمنی، عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود و از آسیب به غذاها یا به دستگاه جلوگیری شود. از ظروفی استفاده کنید که بر روی آن نشان استفاده در مایکروفر وجود داشته باشد. این نشان به شما اطمینان می‌دهد که ظرف مورد استفاده، مخصوص استفاده در مایکروفر می‌باشد. اگر علاقه به استفاده از ظروف سرامیکی دارید برخی از ظروف سرامیک مخصوص مایکرووی تولید شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که ظرف سرامیک دارای نشان است و برای استفاده در مایکروفر مناسب است.


دیگر نکات نگهداری از مایکروفر

  1. قرار دادن مایکروفر در مکانی در اطراف آن فضای کافی وجود داشته باشد
  2. فاصله داشتن ماکروفر از دیوار 
  3. استفاده از محافظ برق
  4. از قرار دادن ماکروفر در نزدیکی سینک خودداری کنید 
  5. مایکروفر نباید در فضای بسته قرار بگیرد
  6. فاصله داشتن مایکروفر از وسایل گرمازا
  7. سعی کنید از زمان های پخت از پیش تایین شده استفاده کنید 
  8. استفاده از ظروف مخصوص برای پخت و پز
  9. اگر مایکروفر خالی است آن را روشن نکنید 
  10. از موادی که ممکن است باعث انفجار شود استفاده نکنید 
  11. روغن را به تنهایی درون مایکروفر استفاده نکنید 
  12. از ظرفی که حاوی فلز باشد استفاده نکنید


  • از کجا متوجه بشیم مایکروفر دچار آسیب شده است
  1. قادر به به کردن غذا نباشد 
  2. ظرف داخل مایکروفر به خوبی نمیچرخد
  3. دستگاه روشن نمیشود 
  4. کلید های دستگاه به خوبی کار نمیکنند 
  5. داخل محصول جرقه میزند 
  6. غذا در داخل مایکروفر دیر پخته میشود 
  7. هنگام استفاده از دتسگاه دود خارج میشود 
  8. تایمر محصول به خوبی کار نمیکند 
  9. در صفحه نمایش خطا میدهد 
  10. برنامه های آن به خوبی کار نمیکنند 
  11. لامپ روشنایی محصول به خوبی کار نمیکند
  12. قفل درب به خوبی کار نمیکند 
  13. هنگام استفاده خاموش میشود 


سخن پایانی 

با این نکاتی که در این مقاله خدمت شما عرض شد با رعایت آن نکات میتوانید دستگاه های مایکروفر خود را در مدت زمان طولانی تری سالم نگهدارید. این نکته را در نظر داشته باشید که با رعایت این نکات طلایی در مورد سالم نگهداشتن مایکروفر میتوانید محصول خود را در بازه زمانی 10 سال سالم نگهدارید و از آن استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تمامی مایکروفر های موجود در بازار رو میتوانید با مناسب ترین قیمت ممکن از وبسایت اعتماد کالا تهییه کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما
user